Land en water

Bij Scouting Orion kan ieder lid kiezen: wil je land- of waterscout worden? Landscouts gaan wekelijks aan de slag met het bekende scoutingspel. Kinderen gaan het bos in, maken bouwwerken met hout en touw of lopen een stoere speurtocht met een kompas. Waterscouts geven een speciale draai aan scouting: zij gaan graag op zoek naar avontuur op het water. Je leert kanoën en zeilen, en na een tijdje ga je zelfstandig met je medescouts het water op. Er zijn ook veel overeenkomsten: alle scouts zijn veel buiten, maken samen veel plezier en gaan ieder jaar op zomerkamp.

Van jongs af aan

Kinderen zijn bij Scouting Orion al welkom vanaf 5 jaar. Bij de Bevers, het onderdeel met jongens en meiden van 5 en 6 jaar, ontdekken ze samen de wereld. De bewoners van het dorp Hotsjietonia nemen ons graag mee op hun spannende avonturen. Iedereen vindt iets anders leuk. Zo gaan we varen met Sterre Stroom, planten we bollen met Bas Bos of wordt er geschilderd en geknutseld met Keet Kleur. Met Professor Plof doen we moeilijke proefjes en met Rozemarijn maken we taart en gebak! En ook met Stuiter en al zijn gekke ideeën hoeven we ons niet te vervelen.

Samen groeien, leren en ervaren

Iedereen is bij Scouting Orion lid van een onderdeel, waarin hij samen met leeftijdgenoten op avontuur gaat. Elk onderdeel organiseert activiteiten die passen bij de leeftijd van de leden, en langzaam worden leden steeds zelfstandiger. Bij de 7- tot 10-jarigen helpen kinderen bijvoorbeeld in de keuken, maar 10- tot 14-jarigen koken al zelf. Oudere leden gaan zelf op zoek: wie ben ik, wat kan ik goed en wat doe ik graag? Persoonlijke ontwikkeling staat centraal. Vanaf hun 17e kunnen leden ook zelf als leiding aan de slag: veel van onze leiding is zelf ooit als Bever bij de groep begonnen.

Land en water

Samen groeien, leren en ervaren

Sterrenpost!
Onze eerste nieuwsbrief van 2023 is een feit! klik op de link om deze te lezen

Jantje Beton collecte
Ook dit jaar doen we weer mee aan de Jantje Beton collecte. Donaties kunnen via deze link. De helft van de opbrengst hiervan gaat direct terug naar onze eigen vereniging, de andere helft wordt door Jantje Beton gebruikt om buiten spelen voor meer kinderen mogelijk te maken en te promoten.

9 juli - 20 augustus Zomerkampen
3-4 september (onder voorbehoud) Groepsweekend

Kom kijken!

De beste manier om met ons kennis te maken is natuurlijk een keer te komen kijken bij speciale open dagen of een van de 'gewone' opkomsten.

Agenda komende tijd

Naast de verschillende agenda's van de onderdelen (opkomsten) kun je hier de algemene agenda van de groep vinden met bijvoorbeeld de datum van het volgende groepsweekend.

Speltakken

Iedere scoutinggroep werkt net weer even anders. Lees hier vanaf wanneer je lid kunt worden en welke water- en landonderdelen we hebben.