Speltakken

Vanaf je 5e jaar kan je lid worden bij Scouting Orion en dat kan je blijven tot je 100e! Bij Orion kan je op 11e kiezen of je waterscout of landscout wilt worden. Als je je later nog bedenkt dan kan je altijd nog overstappen. Dit is niet bij alle groepen zo, omdat de meeste groepen alleen water- of alleen landscouts hebben. Tot je 23e kan je jeugdlid blijven. Veel leden zijn dan ook al actief als leiding of in het bestuur van de groep. Ook kan je er altijd voor kiezen om plusscout te worden en zo betrokken te blijven bij Scouting Orion. Alle verschillende groepen die er zijn heten speltakken of onderdelen. Hieronder kan je over elke speltak meer lezen.

Bevers: jongens en meisjes van 5 tot 7 jaar
Kabouters: meisjes van 7 tot 11 jaar
Welpen: jongens van 7 tot 11 jaar

Landscouts
Scouts: jongens en meisjes van 11 tot 14 jaar
Explorers: jongens en meiden van 14 tot 18 jaar
Stam: jongens en meiden van 18 tot 22 jaar

Waterscouts
Zeeverkenners: jongens en meisjes van 11 tot 14 jaar
Wilde Vaart: jongens en meiden van 14 tot 18 jaar
Loodsen: jongens en meiden van 18 tot 22 jaar

PlusScouts: iedereen ouder dan 21 jaar die bij Scouting Orion betrokken wil blijven!