Berentocht

Eens per jaar in februari of maart, als het nog erg koud is in Nederland trekken wij een weekend erop uit met de Wilde Vaart, Explorers, Loodsen, Leiding en (jawel) ouders! Wij gaan dan op berentocht en zijn niet bang!

Traditioneel zetten de Loodsen ergens op een geheime locatie een barre tocht uit voor de leiding, oudste onderdelen en stoere ouders. Ook de PlusScouts worden uitgenodigd. Zaterdagmiddag wordt de chauffeurs ingefluisterd waar zij heen moeten en de rest krijgt wat leesvoer met zin en onzin in de vorm van een krantje. De reis gaat naar een van de vele andere clubhuizen in Nederland, altijd in een mooi gebied.Berentocht

BerentochtGesterkt door warme soep en brood worden de groepjes, sommige fanatieker dan andere, ingedeeld. In een tactische volgorde worden de groepjes weggestuurd met de meest fantastische routes. Her en der kom je nog wel eens een ander groepje tegen, maar verder is het genieten van een heerlijke rustige (koude) tocht. Als alles goed gaat, komt iedereen weer terug op het beginpunt waar het warmer is dan buiten en waar wat opwarmertjes staan te wachten. ‘s Morgens is het samen opruimen en naar huis: lekker languit in bad, blaren tellen en stoere verhalen vertellen!