Middelbare school

Maatschappelijke stage
Op veel middelbare scholen doen leerlingen in de bovenbouw een maatschappelijke stage. De bedoeling is dat leerlingen kennis maken met vrijwilligerswerk en waar kan dat nu beter dan op een scoutinggroep? Je kan bijvoorbeeld een aantal opkomsten bij een jonger onderdeel als assistent-leiding aan de slag (5-8 zaterdagochtenden) of je kan mee helpen met de organisatie van een groepsactiviteit (periode en duur in overleg). Of misschien heb je zelf wel een veel beter idee! Er is veel mogelijk dus neem even contact met ons op!

Presentatie of scriptie
Ook op de middelbare school zal je verschillende keren een presentatie geven of een scriptie schrijven. Het klinkt misschien gek, maar scouting is heel geschikt als onderwerp! Scouting bestaat namelijk niet alleen in Nederland, maar in nog 189 andere landen en al meer dan 100 jaar. In al die landen heeft scouting in de loop van de jaren een belangrijke rol gespeeld en daar is veel over te vertellen!

Speciaal voor scripties en presentaties op de middelbare school is er extra informatie beschikbaar, zoals onder andere:
– DVD ‘2010: 100 jaar Scouting in Nederland’ met korte filmpjes om te laten zien
– folder Ontdek Scouting ‘sterk in de lokale samenleving’: over hoe de maatschappij baat heeft bij scouting
– boekje Girls in the lead: over hoe scouting bijdraagt aan de persoonlijke ontwikkeling van meiden

Lijkt het je wat om je presentatie of scriptie over scouting te doen neem dan even contact op met Sophie. Voor je maatschappelijke stage bij Souting Orion doen kan je contact opnemen met Floor en Sophie (stagecoördinatoren). Beide zijn te bereiken via info@scoutingorion.nl.