Inzamelactie voedselbank

Bijna 1 miljoen mensen leven in Nederland onder de armoedegrens en zij zijn iedere week heel erg geholpen met een voedselpakket. De klanten van de Voedselbank zijn heel verschillend en om verschillende redenen in de problemen geraakt. In Leidschendam-Voorburg zijn rond de 135 gezinnen klant bij de Voedselbank.

De voedselbank draait net als de Scouting geheel op vrijwilligers en alle producten die wekelijks in een voedselpakket gaan, worden kosteloos opgehaald bij de diverse leveranciers en supermarkten.

Scouting Orion draagt hier graag een steentje aan bij en zal de komende twee weekenden een inzameling houden voor de Voedselbank Leidschendam-Voorburg. Op zaterdag 12 en zaterdag 19 december staan er kratten in het clubhuis waar etenswaren in gestopt kunnen worden. De voorkeur gaat uit naar pasta en potten/blikken/zakken saus, maar natuurlijk zijn ook andere lang houdbare producten, zoals groenten en soep in blik, suiker, koffie en thee van harte welkom. Mocht u nog iets in de kast hebben staan of als u iets extra’s wil kopen, dan zouden we het heel erg waarderen als u het mee kunt geven aan uw kind.

Namens de voedselbank alvast heel hartelijk dank

Scouting Orion spaart voor voedselbank
In Nederland leven 1,3 miljoen mensen, waarvan 375.000 kinderen, in armoede. In december 2013 kregen 85.000 mensen in Nederland steun van de voedselbanken. In Leidschendam-Voorburg zijn 130 gezinnen (in totaal ongeveer 400 mensen) klant bij de voedselbank. De klanten van de voedselbank zijn heel verschillend en om verschillende redenen in de problemen geraakt. Meer informatie kan je vinden op www.voedselbankennederland.nl.

In 2014 hebben we met elkaar 7 boodschappentassen met levensmiddelen en 27.817 Douwe Egberts-punten (ruim 55 pakken koffie) ingezameld en in 2015 verbeterden we dit resultaat met 2 volle dozen met levensmiddelen extra. Ook de inzamelactie van 2016 was succesvol! Dit jaar kan iedereen gedurende de maand maart een steentje bijdragen voor Voedselbank Nederland en voedselbank Leidschendam-Voorburg. Hoe? Lees hieronder verder!

Lang houdbare levensmiddelen
De voedselbank Leidschendam-Voorburg (www.stichtingburen.nl) heeft ook altijd lang houdbare levensmiddelen en andere producten nodig. Denk aan pasta en rijst, bijpassende saus; conserven: groente, vlees en fruit in blik; houdbaar broodbeleg; koffie en thee; suiker; wasmiddelen, schoonmaakmiddelen; tandpasta, shampoo, deodorant; maandverband/tampons; luiers en babydoekjes.

Hebben jullie nog iets in de voorraadkast staan of zat er iets in je kerstpakket wat je eigenlijk toch niet gebruikt? Lever het in! Wij zorgen dat alles bij de voedselbank Leidschendam-Voorburg terecht komt.

Let op: producten mogen niet over de uiterste houdbaarheidsdatum zijn en verpakkingen moeten nog dicht zijn. Wij zamelen geen alcohol in en ook geen producten die in de koelkast of vriezer moeten.

We hopen dat jullie allemaal mee doen en dat we met elkaar heel veel punten en levensmiddelen. Alvast bedankt namens de voedselbanken Nederland en voedselbank Leidschendam-Voorburg.