Meer Scouting

Scouting Orion is één van de 1000 scoutinggroepen in Nederland en onderdeel van Scouting Nederland. Dit heeft veel voordelen voor leden én vrijwilligers van Scouting Orion. Zo heeft Scouting Nederland bijvoorbeeld informatiepakketten ontwikkeld voor spreekbeurten en scripties en organiseert zij nationale én internationale activiteiten. Lees verder om te ontdekken wat scouting nog meer te bieden heeft!

Scouting Nederland
Scouting Orion is lid van Scouting Nederland. Uiteraard onderschrijven wij het huishoudelijk reglement en de gedragscode van Scouting Nederland. Als groep krijgen wij ondersteuning van Scouting Nederland voor bijvoorbeeld het bestuur van de groep, maar ook voor training van de leidingteams. Scouting Nederland organiseert ook zelf landelijke activiteiten en maakt het mogelijk om met scouting naar het buitenland te gaan. Meer informatie over Scouting Nederland kan je vinden op www.scouting.nl.

Andere websites met leuke en nuttige informatie over scouting zijn:
Scoutpedia
Scoutshop

Kaartengenerator
Op deze pagina kan je makkelijk (wandel)kaarten maken van elk gebied in Nederland. Je kan kaarten maken op drie verschillende formaten (A5, A4 en A3) en op schaal (1:25.000 of 1:50.000).