Basisschool

InsigneHeb jij binnenkort een spreekbeurt of moet je een werkstuk maken? Misschien is het leuk om scouting als onderwerp te kiezen. Voor welpen en kabouters, scouts en zeeverkenners kunnen daarna het insigne spreekbeurt op je blouse dragen!

Scouting Nederland heeft al veel informatie online staan en Orion heeft een spreekbeurtpakket klaar liggen om je alvast op weg te helpen en zodat je veel kan laten zien. Zo wordt het echt leuk om een spreekbeurt te geven!

Inhoud spreekbeurtpakket
– tips voor een spreekbeurt of werkstuk over scouting
– DVD ‘2010: 100 jaar Scouting in Nederland’ met korte filmpjes om te laten zien
– 2 posters (A1) met foto’s op de voorkant en weetjes over scouting op de achterkant
– folder ‘Ontdek Scouting’ met handige informatie over scouting
– Scouting Magazine en catalogus scoutshop, om plaatjes uit te knippen
– posters (A2) met foto’s van scouts van alle leeftijden: leuk om te laten zien en als het mag van je juf/meester dan kan je deze na je spreekbeurt op school laten hangen, zodat iedereen kan zien hoe leuk scouting is
– bladzijde met puzzels en raadsels: om te kopiëren zodat je ze aan je klasgenootjes uit kan delen
– naambandje, sticker én folder van Scouting Orion om uit te delen aan al je klasgenootjes
– spreekbeurtkaart die je op kan sturen naar Scouting Nederland, zodat jij je insigne krijgt!

Het is natuurlijk leuk om je eigen uniform (én das!) aan te doen, maar je kan ook van alle onderdelen een blouse (rood, groen, blauw, lichtbruin, steenrood en grijs) en een das lenen. Ook kan je verschillende dassen, dasringen en insignes uit het buitenland en enkele fotoboeken en digitale foto’s van grote scoutingactiviteiten vanuit de hele wereld lenen.

Lijkt het je wat om je spreekbeurt of werkstuk over scouting te doen? Neem contact op via info@scoutingorion.nl of vraag het even aan je eigen leiding.