Kabouters

De kabouters van Scouting Orion spelen bijna elke zaterdagochtend met z’n allen in Bambilie: een land waar alleen kabouters kunnen komen. In Bambilie liggen allemaal verschillende dorpen, maar ook bossen, rivieren en grote steden. Overal kan je weer andere dingen doen.

In Holdorp zijn de mensen bijvoorbeeld heel sportief, dus daar gaan we lekker rennen en sporten. In Haverhoek bakken we koekjes of koken we zelfs een hele maaltijd. In Keverkapelle is iedereen heel muzikaal. Daar kunnen instrumenten maken of op echte instrumenten spelen. En in de Warbossen kan je een leuk bosspel spelen, hutten bouwen of een echte hindernisbaan doen! Als je wilt weten wat voor dorpjes er nog meer in Bambilie zijn kan je eens komen kijken in ons lokaal; daar hangt aan de muur een grote kaart van Bambilie.

Ons onderdeel is verdeeld in groepjes, die we volkjes noemen. Elk volkje woont in een plaats in Bambilie. Soms doen we dingen samen met ons volkje, bijvoorbeeld een toneelstuk spelen of een speurtocht lopen. Heel vaak doen we ook dingen met z’n allen, zoals een groot balspel buiten of een leuke quiz. Elk volkje heeft een hoofdkabouter, deze kabouter zit meestal al een aantal jaren bij de kabouters en zij kan nieuwere kabouters veel leren en vooral ook helpen.

Behalve kabouters hebben we ook kabouterleiding. De leiding is vernoemd naar een aantal plaatsen in Bambilie: Wampie, Jiggel, Drintel en Wams. Wampie en Wams komen uit Wamshaven, een stad met een oude haven. Zij houden dan ook heel erg van varen! In Jiggelen, waar Jiggel vandaan komt, staan de fabrieken van Bambilie. Hier wordt van alles gemaakt en alles ziet er even mooi uit! Drintel komt uit de buurt van de rivier Drintel en reist heen en weer tussen de Warbossen, Ressekerke, Driemstein en Miegenum. Met Drintel is dus van alles te beleven!

Ook Wiwo, Driemel en Kristar komen regelmatig helpen. Wiwo komt uit het Wilde Woud. Ze houdt dan ook erg van hutten bouwen en zelf vuur maken. Driemel komt uit Driemstein. In het grote kasteel hier wordt vaak toneel gespeeld. Kristar is een stad aan de grens van Bambilie: een fijne plek om op reis te gaan naar andere plekken op de wereld.

Nieuwsgierig geworden naar de kabouters van Scouting Orion (en Bambilie)? Het onderdeel is voor meisjes in de leeftijd van 7 tot 11 jaar. Voor meer informatie kan je terecht bij de kabouterleiding. Neem even contact op via de mail. Tot snel!

Leeftijd: meisjes 7 tot 11 jaar (Door aanhoudend leiding te kort draaien we nu tijdelijk samen met de Welpen)
Opkomst: opkomst zaterdag 10.00u – 12.15u
Contributie: € 36,50 per kwartaal
Contactpersoon: Rinske Kluiwstra
Email: info@scoutingorion.com

Kijk hier onder voor een foto impresie van de Kabouters.