Welpen

Wij zijn de welpen van Scouting Orion, jongens tussen de zeven en elf jaar oud. Welpen zijn de jongen van een wolf en net als bij echte wolven is onze welpenhorde onderverdeeld in nesten met een van de oudere welpen als gids om de jongere welpen dingen te leren en de leiding helpen waar nodig.

Iedere zaterdag spelen wij van tien tot kwart over twaalf in de jungle. Niet zomaar een jungle, maar die van het overbekende ‘Junglebook’. Met z’n allen beleven we vele avonturen en doen we leuke en stoere dingen. We hebben alle ruimte om met elkaar te spelen, maar de jungle is niet alleen van ons. We lopen dan ook vaak genoeg dieren uit ‘Junglebook’ tegen het lijf. Die leren ons iets over de jungle. We lopen speurtochten, pionieren (met houten balken en touw kunnen we al een aardig bouwwerk maken), knutselen, bouwen vlotten, leren knopen leggen, vuurtje stoken, koken en doen vooral heel veel spelletjes.

Behalve de opkomsten op zaterdag, blijven we ook af en toe een weekend slapen. Soms slapen we dan in tenten, soms in ons eigen clubhuis. Tijdens zo’n weekend gebeuren er altijd leuke, spannende, ingewikkelde en bijzondere dingen. Aan het eind van het jaar verlaten we onze eigen jungle en gaan we een week op kamp ergens anders in Nederland, zo zijn we al in Apeldoorn, Vilsteren, Kapelle en Naarden geweest. Over het algemeen gebeuren er altijd leuke, spannende en ook wel hele rare dingen op kamp, afgelopen jaren waren er bijvoorbeeld holbewoners op bezoek of kwamen we zowaar Peter Pan tegen!

Onze leiding bestaat uit andere jungle bewoners. Zo zijn Nag, Mor, Ikki en Mang bijna wekelijks in onze Jungle te vinden. Ook komen Chill, Marala, Mysa, Sona, Ikki, Rikki en Bagheera af en toe langs, bijvoorbeeld bij weekenden of op kamp.

Heb je nog vragen, of lijkt het je leuk om ook met ons mee te doen? Bel Wessel of stuur een mailtje en kom kijken bij een opkomst!

Leeftijd: jongens 7 tot 11 jaar (Door aanhoudend leiding tekort draaien we nu tijdelijk samen met de Kabouters)
Opkomst: opkomst zaterdag 10.00u – 12.15u
Contributie: € 36,50 per kwartaal
Contactpersoon: Wessel Horsthuis
Email: Welpen@scoutingorion.com

Kijk hier onder voor een foto impressie van de welpen.

Jongens tussen 7,5 en 10,5 jaar beleven bij de Welpen van Scouting Orion stoere en spannende avonturen in de wereld van…

Publicerat av Scouting Orion Onsdag 21 maj 2014