Vrijwilliger worden

Scouting Orion is altijd op zoek naar mensen die ook een steentje willen bijdragen aan onze leuke activiteiten en groep. Op dit moment zijn we in elk geval op zoek naar mensen voor onderstaande functies, maar we staan natuurlijk ook open voor andere ideeën!

Natuurlijk kunnen (oud-)leden en (oud-)leiding van Scouting Orion reageren, maar ook ouders/verzorgers van onze leden, mensen met scoutingervaring uit het verleden of zonder scouting ervaring zijn van harte welkom. Voor elke vrijwilliger bieden we mogelijkheden om relevante cursussen te volgen. Een VOG is voor iedereen verplicht.
Let op: het is ook mogelijk om je maatschappelijke stage bij Orion te doen. Hiervoor kan je sommige van onderstaande taken oppakken, maar als je zelf een idee hebt dan horen we dat ook graag.

Heb je interesse om vrijwilliger bij Orion te worden dan horen we dat graag per mail via info@scoutingorion.com.

Leid(st)er
Voor verschillende onderdelen zijn wij op zoek naar extra vrijwilligers om onze teams te versterken. Bij de jongste onderdelen (bevers, welpen en kabouters) kan je al leid(st)er worden van 16 jaar. Voor de oudere onderdelen (scouts, zeeverkenners, wilde vaart en explorers) moet je 18 jaar zijn. Natuurlijk is het mogelijk om een aantal keer en bij verschillende onderdelen te kijken voordat je een beslissing neemt. Heb je interesse om leid(st)er te worden of ken je iemand die dat leuk vindt neem dan contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken.
Let op: als je je maatschappelijke stage bij ons wilt doen of als je als hulpleid(st)er aan de slag wilt dan kan dat ook als je nog geen 16 jaar bent.

Penningmeester groepsbestuur
We zijn op zoek naar een penningmeester voor het groepsbestuur. De penningmeester maakt de begroting en jaarrekening en zorgt voor de betalingen van de speltakbijdrage en rondom activiteiten. Als penningmeester ben je samen met vier/vijf anderen het dagelijks bestuur van Scouting Orion. In overleg worden de precieze taken verdeeld. Deze functie is ook geschikt voor vrijwilligers met weinig of geen scouting- en/of bestuurservaring.

Algemeen bestuurslid groepsbestuur
Er is plek voor een algemeen bestuurslid in het groepsbestuur. Als algemeen bestuurslid bepaal je, in overleg met de andere bestuursleden, wat je taken binnen het groepsbestuur zijn. Je kan er voor kiezen om vaste taken op te pakken, maar je kan ook vooral aan de slag met projecten en wisselende taken. Als algemeen bestuurslid ben je samen met vier/vijf anderen het dagelijks bestuur van Scouting Orion. Deze functie is ook geschikt voor vrijwilligers met weinig of geen scouting- en/of bestuurservaring.

Voorzitter groepsbestuur
We zijn op zoek naar een nieuwe voorzitter om het groepsbestuur te leiden. Als voorzitter geef je leiding aan het groepsbestuur en ben je voorzitter van de groepsraad en bestuursvergadering. In overleg met de andere bestuursleden spreek je af wat je precieze taken binnen het groepsbestuur zijn. Je kan er voor kiezen om vaste taken op te pakken, maar je kan ook vooral aan de slag met projecten en wisselende taken. Als voorzitter ben je samen met vier/vijf anderen het dagelijks bestuur van Scouting Orion. Het heeft voor deze functie de voorkeur als je bestuurservaring hebt en/of eerder een team hebt aangestuurd.

Workshops
Afgelopen jaar hebben we via ouders/verzorgers o.a. workshops EHBO en Positief Coachen gekregen. Dit beviel erg goed! Wij denken zelf bijvoorbeeld aan workshops over PR, BHV en Social Media, maar er is natuurlijk nog veel meer mogelijk. Kunt u vanuit uw expertise een workshop aan ons geven dan horen we dit graag.

Regio Vlietstreek en Scouting Nederland
Ook binnen de regio Vlietstreek en bij Scouting Nederland zijn regelmatig vacatures. Meer informatie voor vacatures in de regio Vlietstreek kan je hier vinden. Informatie  over vacatures voor projecten in binnen- en buitenland bij Scouting Nederland vind je hier.