Bevers

Vanaf 5 jaar zijn jongens en meisjes al welkom bij de bevers van Scouting Orion. De bevers zijn de jongste leden van Scouting Orion en ook het jongste onderdeel van Scouting Nederland.

De bevers spelen elke week samen met de bewoners van het dorp Hotsjietonia. Zij nemen ons graag mee op hun spannende avonturen. Zo gaan we varen met Sterre Stroom, planten we bollen met Bas Bos of wordt er geschilderd met Keet Kleur. Met Professor Plof doen we spannende proefjes en met Rozemarijn maken we taart en gebak! En ook met Stuiter en al zijn gekke ideeën hoeven we ons niet te vervelen. Van al dat rennen en spelen worden we wel moe. Gelukkig kunnen we bij Noa even uitrusten. Zij is ook heel goed in het vertellen van verhaaltjes.

De bevers blijven jaarlijks één nachtje op het clubhuis slapen. We gaan dan een heel weekend met elkaar op avontuur. Zo hebben we wel eens piraten geholpen om hun schat terug te vinden. Het was best spannend, maar uiteindelijk is het toch gelukt. Maar we hebben ook wel eens, na een weekend hard oefenen, met Circus Hotsjie een spetterende voorstelling voor alle ouders, opa’s en oma’s en broertjes en zusjes gegeven. In juni vieren we elk jaar samen met andere bevers uit de buurt een feestje, omdat het zo leuk is om bever te zijn! Op deze Bever Doe Dag zijn dan ruim 60 bevers bij elkaar om in kleine groepjes te spelen.

De bevers spelen natuurlijk niet zomaar elke zaterdag in Hotsjietonia. Er is een enthousiast leiding team die dit vrijwilligerswerk met veel plezier doen.

Als je ook eens wilt komen spelen, kom dan op zaterdagochtend naar het clubhuis. Laat je ouders wel van te voren contact opnemen met Floor zodat je zeker weet dat we er zijn.

Leeftijd: 5 – 7 jaar
Opkomst: zaterdag 10.00u – 12.15u
Contributie: € 33,50 per kwartaal
Contactpersoon: Floor Arwert
Email: info@scoutingorion.com

Kijk hieronder voor een foto impresie van de Bevers.

Vanaf 5 jaar zijn jongens en meisjes al welkom bij de bevers van Scouting Orion. Samen beleven wij elke week weer nieuwe…

Publicerat av Scouting Orion Onsdag 21 maj 2014