Orion 40 jaar!

In 2018 is het 40 jaar geleden dat Orion werd opgericht na een fusie tussen meisjesgroep Movertro (1945) en de Waingoenga (1945). Tijd voor een feestje!

Heel 2018 staat in het teken van onze 40e verjaardag. Sommige activiteiten blijven tot op het laatste moment een verrassing. In elk geval zal op deze pagina alle belangrijke informatie staan, zodat je niks van het feest hoeft te missen.

We starten het jaar feestelijk tijdens de nieuwjaarsopkomst op zaterdag 6 januari. Daar zal het programma voor het feestjaar worden gepresenteerd. Er wordt aan elke leeftijdsgroep én aan de oud-leden gedacht!

In de eerste helft van het feestjaar staan verschillende activiteiten op het programma die we nog even geheim houden! De data zijn wel bekend: op zaterdag 14 april staat een activiteit voor de hele groep op het programma en op zaterdag 26 mei hebben we een verrassing voor de bevers, welpen en kabouters in petto! Op zaterdag 8 juni is de activiteit voor de scouts, zeeverkenners, explorers en wilde vaart.

Met grote rode letters kan in elk geval het groepskamp van zaterdag 14 t/m zaterdag 21 juli alvast in de agenda! Natuurlijk gaan we allemaal met ons eigen onderdeel op zomerkamp, maar dit jaar zitten we allemaal in dezelfde stad. Dit maakt het mogelijk om een keer een grote activiteit met elkaar te doen!
Let op: voor loodsen, stam, leiding en plusscouts is het kamp van vrijdag 13 t/m zondag 22 juli.

Na de zomervakantie is het feestjaar pas net over de helft! We pakken de feestelijkheden weer op met het groepsweekend op zaterdag 1 & 2 september. Zullen we dit jaar gewoon ongestoord feest kunnen vieren of moeten we toch weer aan de slag om een mysterie op te lossen?!

Op zaterdag 27 oktober vanaf 15.00u nodigen we alle oud-leden en oud-leiding uit om samen met ons dit feestje te vieren. Rond 18.00u eten we een hapje met elkaar. Als je wat verder weg woont dan is er de mogelijkheid om op het clubhuis te blijven slapen. Ook huidige leden en leiding (vanaf 18 jaar) zijn van harte welkom. Stuur voor meer informatie of om je aan te melden een mailtje naar reunie@scoutingorion.com.

Het jaar wordt feestelijk afgesloten met een gezamenlijk kerstdiner op zaterdag 15 december.

Het programma voor het feestjaar wordt gemaakt door de feestcommissie (Luca, Casper, Ashwin, Sam en Pieter). Zij kunnen hier nog veel hulp bij gebruiken. Dus, wil je helpen bij de organisatie van een activiteit of heb je vragen of ideeën voor het feestjaar? Stuur een mailtje naar de feestcommissie via info@scoutingorion.com.